Grammatik...

Sitter och pluggar grammatik för fulla muggar. Har tenta på måndag morgon och även om det känns som att jag kommer kugga den så tänker jag göra ett ärligt försök. Jag älskar det skrivna språket och om jag får säga det själv ganska duktig på att formulera mig i skrift. Men när det kommer till att placera ut bisatser, pronomen, adverb, subjunktion osv då blir det hjärnblödning och korvstoppning på en gång. Som tur är så har jag underbara klasskamrater som funkar superbra som bollplank och som jag kan ställa mina dumma frågor till. 
Men nu ska jag återgå till den underbara grammatiken. 


Fick lite plugghjälp av Curre lägligt nog :-P 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

nattasliv.blogg.se

Mitt namn är Nathalie. Här får ni läsa mina tankar och åsikter om livet och allt som hör till. Ärlig och ibland lite lätt flummig. Jag är en väldigt analyserande person som tänker för mycket.

RSS 2.0