Tänker så det knakar....

I höst ska jag plugga vidare och utbilda mig till något vettigt. Vet inom vad jag vill utbilda mig till, men sen kommer man till dem här små delarna som jag måste bestämma mig om. Mitt mål är att utbilda mig till lärare. Nu är frågan: I vilken åldersgrupp? Jag har varit inne mycket på att bli högstadie lärare, då jag har kompetensen för att bli Sv/Sam lärare i åk 7-9. Men sen insåg jag att jag var inget helgon i den åldern. Så det har åkt ner till plats 3. Det som det står emellan är: Förskolelärare + åk 1-3, eller åk 4-6. Det är detta som jag måste bestämma mig om. I vilken ålder vill jag utbilda i? Jag har haft häst lektioner för barn från 6 år och uppåt, men klarar jag verkligen av att undervisa "på riktigt"? Jag är nyfiken och livrädd på samma gång. Tänk om jag inte pallar? Tänk om jag misslyckas? Tänk om jag klarar utbildningen men blir en hatad eller dålig lärare? Skulle detta hända vet jag några som skulle bli grymt besvikna på mig. Jag är ingen sådan som ger upp. Men vad ska man göra när man är så rädd att misslyckas?
I dagsläget är rädslan större än min nyfikenhet. Ni som känner mig vet att detta inte är bra. Jag tror att jag bara måste våga inse att jag kan bli bra på något. Kanske.
Men den största frågan kvarstår.
Vad ska jag ha för inriktning? Förskola-3 eller åk 4-6?
Hjärnan jobbar på högvarv och det kommer den göra ett tag till. Suck. Inte lätt att behöva tänka ibland.
Btw, gjorde prov idag och det kändes helt ok. Borde få ett E (godkänt) annars vet jag inte vad jag gjorde för fel.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

nattasliv.blogg.se

Mitt namn är Nathalie. Här får ni läsa mina tankar och åsikter om livet och allt som hör till. Ärlig och ibland lite lätt flummig. Jag är en väldigt analyserande person som tänker för mycket.

RSS 2.0